Shafiq & Rahayu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

My Iman Shafiyah

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Aishah Sofia

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Monday 29 August 2011

Esok Raye!!!

Assalamualaikum wbt... InsyaAllah, hari ni adalah ramadhan terakhir untuk tahun ni.. InsyaAllah aku masih ingin bersama ramadhan di tahun2 yg akan datang.. Ya Allah, panjangkanlah umurku..

hye semua, apa khabar? hari ni aku bajet semua sedang sibuk menyediakan juadah untuk hari raya esok kan.. ada yang sibuk siang daging, siang ayam, siang ikan.. kukur kelapa (ada lgik ke yg sanggup mengukur?) atau berbaris panjang menunggu je santan siap di kedai.. hehe.. ( ikut citer husband aku pagi tadi, punyelah ramai yang beratur nak beli santan.. dari pukul 830 pagi beratur panjang, pukul 1030 pagi baru berjaya membelinya.. sambung lik pasal penyediaan juadah untuk raya esok,.. mesti ada yang dok kukus pulut, yang masukkan beras dalam daun ketupat.. ada yang start merebus ketupat, ada yang dok sibuk blander bawang n rempah2 untuk buat kuzi.. ada yg dah start mencucuk daging ke lidi nak buat sate.. ada yg sibuk wat kuah kacang.. ada yang sibuk menebar roti jala.. Wah, bak kata orang semua sibuk la.. sok dah nak raya...

aku plak tadi ni sibuk mengironkan baju2 raya... baju melayu (cekak musang) husband aku, bersama samping, jubah purple aku, baju2 kurung aku, baju2 kurung & baju gaun Iman.. tshirt raya husband aku... eh, masing2 dok wat preparation utk raya la kan... udah selesai kerja2 mengiron, aku nak rest la kejap, sbb tu amik masa utk update blog..  kat cni aku masukkan skali gambar2 adik ipar ku n mak mertua aku masa nak merebus ketupat... :)

Ketupat Bawang yang telah diisikan dengan beras, ready untuk direbus ye.. dalam banyak2 ni, ada gak yg datangnye dari tangan aku yang mengayam untuk kali pertama.. hehe

Mak sedang memasukan ketupat di dalam periuk untuk direbus... adik tetap pose biarpun berlawan dengan asap tu.. hehe

kali ni adik plak yg masukkan ketupat

No comments:

Post a Comment

Labels