Shafiq & Rahayu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

My Iman Shafiyah

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Aishah Sofia

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wednesday 3 August 2011

Assalamualaikum...
Alhamdulillah, dah selesai menemani suamiku berbuka puasa... iman pon teman abah jgk, tapi kali ni kne dok dlm walker..knapa? sbb iman suke ngacau, dia nak makan sndri..hhehe.. (xleh lg la cyg).. Hari ni aku hanya masak nasi je utk suamiku, tp aku belikan lauk mengikut kehendaknye la (setelah aku kol tanye tdik) sayur campur, siput sedut, ayam merah n aku ++ sambal ikan bilis petai... rsenya? hmm... bolehlah, alhamdulillah mengenyangkan... aku xbrapa sdap sngat nak mkn sbb aku still sakit gg.. xsedap nak mgunyah... mgkin langkah terbaik adalah mencabutnye spt cadangan doktor gg tu lah... hmm... nak wat camana kn...

Sekarang ni, iman and abah ada kat luar dok tengok tv.. melayan river monster la tu... favourite channel suami aku ni rancangan2 discovery.. aku??? dok dalam bilik ler.. sambil2 membaca buku ( Tajuk : Fahamilah Perasaanku ; 30 luahan perasaan suami ) penulis buku ni adalah Dr. Hasan Mohd Ali... aku yang masih baru dalam alam rumahtangga ni nak berkongsi sepotong hadis Rasulullah yg dinyatakan oleh Tirmizi yang bermaksud , "Kalau boleh aku menyuruh seseorang supaya sujud kepada seorang yang lain, pasti aku menyuruh perempuan supaya sujud kepada suaminya.''

Hmm...okeylah, aku nak sambung membaca, ni Iman dah ada plak dengan aku.. sibuk nak amik buku ibu plak dah... sabar je la... nanti besar ibu bacakan buku untuk iman k... Baiklah, berehatlah... kepada yang bersiap2 utk bertarawih, selamat berjemaah... InsyaAllah akan bertemu lagi... Assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment

Labels