Shafiq & Rahayu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

My Iman Shafiyah

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Aishah Sofia

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Saturday 17 December 2011

~Kisah Cinta Kasih & Sayang Mode : Kucing2 Aku~

Kisah ini disambung dengan cerita
kucing-kucing yang aku dengan aku selalu bagi makan dekat opis
kucing-kucing yang dekat opis ni pon special gak tau..

Kalau orang tengok memang nampak macam kucing terbiar 
macam liar
tapi semuanya baik dan jinak

Kisah bermula dengan kucing yang pertama
kucing ni memang tersangat jinak dengan kitaorang
namanye PEREMPUAN

~Nama PEREMPUAN dan perempuan ni betina~
eh, paham x? hehe
Pompuan ni dgn org lain xnk..die takut..tp dgn kitorang die manje je..
die mule baik dgn kitorang lps anak die yg baru lahir kene gelek dgn kereta..
kesian tgk die ms tu..
die dok jilat anak die yg dh mati tu.
.pastu die jalan sambil panggil anak die tp anak die dh xgerak..
lps jln brp langkah die tgk anak die lg...die datang balik jilat anak die..
die buat berulang kali..mmg kesian tgk die ms tu..
lama2 kitorang start bagi die makan..
kitorang beli makanan timbang kat kedai..
kiranya masa tu dlm kete sentiasa ada makanan kucing..



ingat lagi masa aku lum kawin lagi..
masa bulan puasa aku dgn bf (kini suami) selalu buka puasa kat ofis sama2..
dan selalu gak perempuan ni temankan kitorang buka puasa sama2..
kadang aku buka puasa kat pondok bawah je...
kadang buka puasa kat ofis (tingkat 3)..
tp yg bestnye bile buka puasa kat ofis,
 perempuan mcm tahu je kitorang ade kat ofis...
dia datang depan pintu ofis panggil kitorang..
kitorang pun bagi la dia masuk ofis..kongsi makanan yg ade bagi dia makan..
TAPIIII....
bila pengawal masuk pejabat je dia punya kelam kabut nk keluar ofis xingat..
dgn kitorang die relek je..
die mmg bukan jenis kucing yg masuk pejabat..dgn kitorang je..hehe..

Perempuan ni manja sangat 

ade satu malam tu masa kitorang buka puasa kat ofis perempuan ade datang depan pintu ofis..
bile buka je pintu tgk dia mcm nk keluarkan sesuatu dari mulut die..
mcm nk muntah pun ade gak...
so laki aku pun tgk la ape kat mulut die..
masa laki aku tgk mulut die, die diam je mcm biarkan laki aku buat...
die faham kitorang nk tolong die..laki aku buka mulut die..
masukkan tgn cungkil dan last skali dapat gak keluarkan tulang...
mmg besar tulang tu..patut la die diam je masa nk keluarkan tulang tu..mmg sakit...
selama beberapa tahun aku kat teluk intan kitorang selalu bagi perempuan makan..
kadang kalau bagi makan kucing dia xde, rasa mcm nk tunggu hingga dia sampai..
sampai jerit panggil nama die..
bile die dgr berlari die datang kat kitorang...
kitorang sampai kene tegur dgn pegawai imigresen (ofis diorang tingkat 2)
 "bagi anak makan ke??"
kitorang gelak je..
xkisah pun sbb diorang mmg suke bergurau dgn kitorang...


perempuan ni banyak gak beranak
tapi xsemua anak dia hidup
tapi anak last dia adalah penyebab dia mati..
bkn nk salahkan anak dia tapi sebagai penyebab dia mati
 (setiap mati kan ade sebab selain dah sampai ajal)..
anak dia kalau isap puting dia, anak dia suka gigit puting..
kadang sampai aku perasan bila anak dia nk isap puting,
 perempuan akan marah anak dia..
gigitan anak dia menyebabkan salah satu puting badan dia luka...
dan makin lama luka tu makin besar..lebih besar dari duit 50 sen..
masa tu tgk dia sakit sangat...makan pun xbanyak..
badan dia banyak susut..sampai satu masa badan dia jd sangat kurus..
dan masa tu dia mmg xleh nk makan...dh terlalu sakit..kesian sangat tgk dia..
dia cuma duduk diam je kat satu sudut bangunan..
bila kitorang panggil namanya,
dia cuba toleh kat kitorang tp nampak sangat dia sedang tanggung sakit yg amat..
kat mata dia ade banyak tahi mata..

masa tu kitorang banyak habiskan masa dgn dia..
last petang tu kitorang nampak dia sebelum balik keje..
esoknya masa kitorang datang ofis, kitorang dh xnampak dia..
panggil nama dia pun dia xdtg..
bila waktu rehat tengahari kitorang turun bawah nak bagi dia makan,
 tapi bila jumpa dengan pakcik tukang kebun,
 kami diberitahu yang perempuan dh mati..
pakcik tu dh tanam dia..pakcik tu kata dia mati kene barah payudara..
masa tu rasa rindu sangat dgn perempuan sampai aku xsedar yg air mata ni jatuh..
dh tertulis perempuan akan mati mcm tu..

AKU RINDU PEREMPUAN.....

*Kisah CInta Kasih & Sayang akan bersambung lagi utk part
kucing-kucing yang lain*

No comments:

Post a Comment

Labels