Shafiq & Rahayu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

My Iman Shafiyah

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Aishah Sofia

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Friday 16 December 2011

~ Kisah Cinta Kasih & Sayang : Mode } Kucing2 aku ~ part 1

Assalamualaikum

As aku bagitau on post aku sebelum ni
yang aku nak story pasal 
kucing-kucing aku
ada yang aku bela kat rumah
dan 
ada jugak yang aku bela di pejabat

1st story is pasal kucing aku yang aku bela masa di Perlis lagi
Danny & Terry

Danny

Terry

dua-dua kucing ni bukan adik beradik tau
tp muke diorang dekat sama kan..hehe..
antara danny dengan terry ni, aku bela danny dulu
danny ni aku amik dekat pasar
cian sangat tengok danny ni masa tu.. kecik je.. kurus kering
bila aku bawak balik dan amik keputusan nak bela dia 
aku fikir aku nak cari kawan dia plak
dan terry adalah pemberian CC opis aku masa dekat perlis dulu
kebetulan plak diaorg ni nampak macam adik beradik
so, aku pon setuju nak bela 2-2 ekor ni
and kedua-duanya betina

kiri Terry dan kanan Danny
Lepas 2 tahun aku dekat Perlis, aku kan tukar ke Cawangan Teluk Intan
aku bawak sekali Danny dengan Terry 
Danny dengan Terry ni peneman setia aku, 
masa pindah umah, diaorg naik keta dengan aku.. dok dalam sangkar..
selalunya kalu aku bawak diaorg ni jalan-jalan aku lepas je dalam keta
tapi masa pindah umah tu, letaklah dalam sangkar sebab kebetulan dengan barang-barang yang penuh
so, better dok dalam sangkar je bdk2 tu

cian dia ye..
diaorg ni biarpon bukan adik beradik tapi diaorg rapat sangat tau

Lepas duduk dekat Teluk Intan
aku kadang-kadang lepas diaorg main kat luar
dan satu hari tu
Danny keluar main kat luar


tak lama selepas Danny hilang
lama sangat Danny hilang
sebulan lebih dia hilang
satu hari ni, masa aku nak g keja.. aku tetiba nampak macam Danny dekat pintu pagar umah aku
aku cuba panggil nama dia
rupanya betul tu Danny
cian sangat tengok Danny
kurus kering sangat
aku rindu sangat-sangat kat Danny

tengoklah keadaan danny masa ni.. sedih sangat

sedih sangat tengok keadaan Danny masa ni :(

tapi Danny balik tak lama
beberapa hari selepas tu, Danny hilang lagi
dan kali ni
Danny hilang untuk selama-lamanya
aku sedih sangat-sangat
tapi nasib baik Terry masa ada dengan aku

Terry
Terry ni memang manja juga
bukan setakat dengan aku, tapi dengan Husband (masa tu tunang aku laa) aku gak
dan Terry ni pernah dok dengan husband aku
dan ada satu masa tu, memang husband aku bela dia terus

Terry ada 5 ekor anak
Belang, Encem, Jantan, Manis dengan Celat

Yang ni namanye BELANG
yang ni namanye ENCEM
nama yang ni JANTAN
yang ni namanye MANIS
yang ni plak namanye CELAT
inilah anak-anak TERRY comei kan..
macam ibu (TERRY) la
hehe


tapi sad story pasal kucing-kucing aku ni ialah
semuanya dah tak da
masa aku dengan husband aku nak kawen
kami tinggalkan kucing-kucing ni dekat pejabat

dan yang paling sedih balik je
tengok kucing-kucing aku ni semua dah tak de kecuali Belang je yang ada
mungkin dah ada orang yang amik bela
sebab semuanya comei2 kn..huhu

tapi nasib baik Belang ada
kitaorang bawak balik rumah
dan tapi jodoh dengan belang jugak tak lama
belang hilang
:(

sehinggalah kami bela Terry
 (kucing baru yang diberi nama terry jugak sebab bulu seakan2 terry lama)
citer pasal Terry baru ni ada dalam post yang sebelum ni

Inilah Terry (baru)
 okeylah
kita akan sambung dalam next story eh
sebabnya aku ada slot citer kucing-kucing yang aku dan suami aku bela dekat opis

to be continue eh

bye!

No comments:

Post a Comment

Labels