Shafiq & Rahayu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

My Iman Shafiyah

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Aishah Sofia

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wednesday 12 December 2012

~Aktiviti Masa Lapang edisi Karipap Ku~

Hi ! sekarang ni Aishah tengah tido..hehe
pas mandi tadi, susukan dia.. dan dia pon tido..
bila Aishah dah tido, aku boleh la wat keja aku plak..hehe..
semalam tak dapat post apa2 entry kat blog ni, sebab apa? sebabnya 
busy membuat Karipap... hehe

Seingat aku laa.. dulu arwah mek (mek panggilan utk nenek aku) ada ajar aku
camana nak buat karipap dan cara camana nak klim nye..dulu laa.. dah lama pon.. dan masa 
dia ajar aku pon, aku xtangkap2 camana nak buatnye..
ada lah yang aku buat, once tak jadi tu..aku terus malas nak buat terus..hahaha
perangai sungguh!

ada orang cakap, alaa.. beli je tempat pengetip (klim) tu.. ada jual la..
memang la ada jual, tapi macam xda feel plak wat karipap guna benda alah tu..
nak lagi original mestilah klim sendiri guna jari jemari ni..hehe
disebabkan aku tak reti nak klim, aku pon dok search2 la kat youtube.. 
bukan susah pon.. taip aje "cara-cara buat karipap" tuuu...dia.. klur banyak video.. hehe
kelas kn!

contohnye ialah inilah:

Serius ar. sangat membantu aku buat klim karipap aku tu.. hehe
semalam tu adalah percubaan kali ke 2 aku buat karipap..
ada hari tu aku buat karipap sardin, huhu..
aku sangat2 la xreti nak buat klim tu.. even dah tngok kat youtube, still keras tanganku..huhu


inilah gambar percubaan kali pertama aku buat karipap.. 
 
Karipap besar gabak! hehe

inilah rupe percubaan kali pertama aku buat karipap, aku tau sangat hodoh kan..
sampaikan ramai yang menyindir2 kononnye nak karipap aku.. huhu.. 
xpe, aku xpatah semangat beb, usaha tangga kejayaan..
at least aku sangat-sangat nak belajar buat..

Percubaan kali kedua pembikinan karipapku..hehe

tengok.. inilah namanya, Gagal sekali bukan bermakna gagal untuk selama2nya.. hehe
dah siap goreng pon.. camana? biarpon bkn gred A karipap aku ni, tapi aku  puas, sebab aku
dapat belajar buat.. dan aku akan terus belajar buat lagi..hehe..
** Inti karipap plak agak masin..hehe.. lorry garam terbalik daaa... hahaha
Harharhar..
ini baru sikit citer aktiviti masa lapangku, ada lagi citer yang aku nak kongsi dengan korang2 
semua..
tunggu next entry ok!
chow!

No comments:

Post a Comment

Labels